خبرگزاری کار ایران

پادشاه سابق اسپانیا ساکن امارات شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۴۵۹

کاخ سلطنتی اسپانیا روز دوشنبه فاش کرد که پادشاه سابق اسپانیا که در اوایل ماه آگوست از کشور خارج شده است، اکنون در امارات عربی متحده سکونت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، کاخ سلطنتی اسپانیا روز دوشنبه فاش کرد که «خوان کارلوس» پادشاه سابق اسپانیا که در اوایل ماه آگوست از کشور خارج شده است، اکنون در امارات عربی متحده سکونت دارد.

سخنگوی کاخ سلطنتی اسپانیا گفته است که پادشاه ۸۲ ساله سابق اسپانیا «سوم آگوست به امارات رفته است و آنجا می‌ماند.»

خوان کارلوس ممکن است با اتهامات مالی، فساد و سوء استفاده از جایگاهش روبه‌رو شود با این حال هنوز تحقیقات شخص او را هدف قرار نداده‌اند. او در تاریخ سوم آگوست اعلام کرده بود که برای «سهولت در انجام وظایف» پسرش فیلیپه ششم، پادشاه کنونی اسپانیا تصمیم گرفته است که از کشورش دور باشد.

اقامت خوان کارلوس در امارات که از آن به‌عنوان تبعید خودخواسته نام برده شده است در حالی صورت می‌گیرد که دادگاه‌های سوئیس و اسپانیا در حال بررسی حساب‌های بانکی وی هستند.

خوان کارلوس از طریق وکیل خود اعلام کرده است که در صورت لزوم او خود را در اختیار دستگاه قضایی خواهد گذاشت.

پادشاه سابق اسپانیا روابط نزدیکی با پادشاهان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد و بر اساس برخی گزارش‌ها در سال ۲۰۰۸ میلادی مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از عربستان سعودی دریافت کرده است.

دادستان‌های دیوان عالی اسپانیا در حال تحقیق درباره قرارداد ساخت قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی هستند تا مشخص کنند که آیا در این قرارداد مبالغ غیرقانونی پرداخت شده است.

خوان کارلوس در سال ۲۰۱۴ سمت پادشاهی را به فرزند خود منتقل کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز