خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو:

توافق عادی‌سازی روابط با امارات مخفیانه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۱۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند توافق عادی‌سازی روابط با امارات را از رهبران حزب آبی و سفید پنهان از بیم درز موضوع پنهان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که روند توافق عادی‌سازی با امارات را از رهبران حزب آبی-‌سفید از بیم درز موضوع به شرکای آنان و مانع‌تراشی در این مسیر پنهان کرده بود.

نتانیاهو در ادامه افزود: «من سال‌ها درگیر این روند بودم. بنی گانتز و گابی اشکنازی دو ماه است که در اینجا حضور دارند و هدف، مخفی نگه داشتن توافق بود تا دیگران در مسیر آن مانع‌تراشی نکنند.»

وی مدعی شد: «من معتقدم که مفاهیم تغییر کرده است. این باور که به مرزهای ۶۷ بازگشته و شهرک‌ها را تخلیه کنیم، دیگر قابل‌استفاده نیست. من فکر می‌کنم این تغییرحاصل تلاش من و دونالد ترامپ است.»

نتانیاهو درباره انضمام سرزمین‌های کرانه غربی گفت: «این عمل فقط با تایید آمریکا عملی خواهد بود و من سه سال روی این موضوع کار کرده‌ام و از اعمال حاکمیت دست نکشیدم. طبق برنامه آمریکا ، اسرائیل ۳۰ درصد از کرانه باختری را به دست خواهد آورد که معادل ده برابر مساحت ذکر شده در طرح‌های دیگر بدون تخلیه شهرک‌ها بوده و این برای امنیت اسرائیل ضروری است.»

وی گفت: «به محض اعلام طرح ترامپ خواستم که آن را به کابینه ارائه دهم اما آن‌ها از من خواستند که صبر کنم. بارها تاکید کردند که منتظر اجازه برای توافق صلح با امارات و کشورهای دیگر باشم... اولویت‌ها را تغییر دادم.»

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز