خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا:

دو کشور عربی به زودی با اسرائیل روابط عادی برقرار می‌کنند/ عربستان گزینه بعدی برای عادی‌سازی روابط

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۰۵۵

مشاور امنیت ملی آمریکا از اطمینان دولت این کشور به برقراری عادی‌سازی روابط بین بسیاری از کشورهای عربی با اسرائیل به دنبال توافق امارات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته -یکشنبه- اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا اطمینان دارد بسیاری از کشورهای عربی به دنبال توافق عادی‌سازی امارات با اسرائیل دست به چنین اقدامی خواهند زد.

اوبراین در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا از به اصطلاح شجاعت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات تقدیر کرد.

وی تاکید کرد که دولت ترامپ با بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه برای انجام توافق مشابه با اسرائیل رایزنی می‌­کند.

اوبراین مدعی شد که تمایل گسترده­‌ای در منطقه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در حال انجام است.

وی اظهار داشت که ترامپ، «جرد کوشنر»، مشاور ارشد وی و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا مذاکرات خود را با دیگر رهبران منطقه برای پیوستن به این توافق‌نامه به پایان رسانده‌اند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: «امیدواریم بتوانیم بر اساس این تمایل گسترده عمل کنیم اما جدول زمانی مشخصی نمی‌­توان برای این موضوع تعیین کرد.»

وی خاطر نشان کرد که ممکن است عربستان سعودی کشور بعدی باشد که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کند.

اوبراین در ادامه افزود: «ما خوش‌بین هستیم. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ما علاوه بر عربستان با برخی کشورهای دیگر صحبت می­‌کنیم.»

این در حالی است که کوشنر پیشتر تاکید کرده بود که عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائیل امری حتمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز