خبرگزاری کار ایران

ریابکوف:

نظام کنترل تسلیحاتی بحران‌زده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۴۷

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو جهش در دور آینده رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک در وین را دور از ذهن می‌­داند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز -یکشنبه- تاکید کرد که مسکو انتظار چندانی برای جهش در دور بعد رایزنی­‌های روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک در وین ندارد.

ریابکوف افزود: «من انتظار پیشرفت قابل‌توجهی در این نشست ندارم، زیرا مواضع دو طرف در برخی ابعاد اختلاف اساسی دارد. پیشرفت حتی اگر حاصل شود، بسیار کند اتفاق می‌­افتد. تحقیقات مفصلی به صورت حرفه­‌ای و بسیار عمیق در برخی ابعاد انجام شده است که این امر به خودی خود حائز اهمیت است. اگر به خاطر داشته باشیم دو ماه پیش هیچ گفت‌و‌گویی وجود نداشت.»

به گفته وی‌، سیستم نظارت و کنترل تسلیحاتی در یک بحران عمیق قرار دارد و باید آن را نجات داد.

این دیپلمات روس احتمال مشارکت چین در دور بعدی رایزنی‌ها درباره ثبات استراتژیک در وین را بعید شمرد و تاکید کرد که چینی‌ها، خود بارها و بارها این موضوع را اعلام کرده‌­اند.

«مارشال بیلینگزلی»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور کنترل تسلیحات  گفت که ممکن است کشورش با روسیه درباره خلع سلاح هسته‌ای به صورت دو‌جانبه توافق کند، اما انتظار دارد براساس این مدل، توافق‌هایی با چین نیز حاصل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز