خبرگزاری کار ایران

مخالفت قاطع روشنفکران و هنرمندان عرب با توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۶۵

روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان عرب با تصمیم ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل قاطعانه مخالفت کرده و تصمیم به تحریم جوایز امارات گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان عرب با تصمیم ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل قاطعانه مخالفت کرده و تصمیم گرفتند جوایز امارات را تحریم کنند.

بخش مناسبت‌ها و رویدادهای عربی تاکید کردند که همه اشکال عادی‌سازی و توافق اخیر بین تل آویو و ابوظبی و استقبال برخی کشورهای عربی از این اقدام را به هیچ عنوان نمی‌پذیرند.

نویسندگان و رمان‌نویسان مراکشی از انصراف نامزدی خود برای دریافت جایزه کتاب شیخ زاید و خروج از برخی مؤسسه‌های فرهنگی امارات در محکومیت اعلامیه عادی شدن روابط امارات با اسرائیل خبر دادند.

«عبدالرحیم جیران» نویسنده مراکشی با اعلام استعفا از هیئت تحریریه مجله «الموروث الثقافی» وابسته به موسسه الشارقه و انصراف از همه فعالیت‌هایی که در امارات برگزار می‌شوند، تاکید کرد: «فلسطین خط قرمز است و هر نوع عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی از هر طرفی که باشد، مطرود و غیر‌قابل‌پذیرش است. من به عنوان یک فرهیخته طرفداری از حقوق عربی را اعلام می‌کنم.» 

روشنفکران عمان نیز تاکید کردند که با همه اشکال عادی‌سازی روابط رژیم‌های حاکم عربی با رژیم اشغالگر اسرائیل قاطعانه مخالف هستند. آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «مردم عمان از جمله نویسندگان، روشنفکران‌و روزنامه‌نگاران از نسل‌ها و طیف‌های مختلف به طور قاطع از جدا شدن از آرمان اصلی خود، مسئله فلسطین امتناع کرده و از رژیم‌های عربی می‌خواهند که سر عقل آیند و به خواست و اراده ملت‌های خود که فلسطین رکن اصلی آن است، احترام بگذارند.»

«ملکه لوومی»، سخنگوی رسانه‌ای اتحادیه جوانان غرب جهان عرب (شاخه اتحادیه جوانان عرب آفریقای شمالی) اعلام کرد که «عمر عماره» ، رئیس اتحادیه جوانان عرب‌، در پاسخ به توافق ننگین امارات با اسرائیل تصمیم به تعلیق عضویت امارات در این اتحادیه گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز