خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه:

عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل ترور سیاسی مسئله فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۷۱

سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» در ترکیه عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل را ترور سیاسی مسئله فلسطین توصیف کرد.

 به گزارش ایلنا، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در سلسله پیام‌های توئیتری اقدام امارات به عادی‌سازی روابط با اسرئیل را ترور سیاسی مسئله فلسطین برشمرد.

چلیک تاکید کرد که عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل در راستای منافع مردم فلسطین نبوده و برای از بین بردن راهکار دو کشور تلاش می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: «توافق عادی‌سازی بین دو کشور ابتکاری است که تجاوز اسرائیل را مشروعیت می‌بخشد و صلح منطقه‌ای را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

چلیک در ادامه افزود: «امارات قصد دارد با امضای توافق با رژیم اسرائیل ائتلافی را ایجاد کرده و بر تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین تاثیر بگذارد.»

وی گفت: «نتایج به‌اصطلاح عادی‌سازی اماراتی را نمی‌توان جدا از سیاست‌های این کشور در لیبی و یمن که باعث ایجاد اختلال در سیستم روابط بین کشورها در خاورمیانه شده و بذر دشمنی و اختلاف را بین ملت‌ها می‌کارد، ارزیابی کرد.» 

وی با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن حساسیت‌های کشور فلسطین و مردم آن  کلید اصلی صلح در منطقه است، از حامیان صلح خواست تا اقدام اخیر  امارات را محکوم کرده و با قاطعیت به راه‌حل دو کشور پایبند باشند.

چلیک در پایان بر ادامه حمایت ترکیه از مردم فلسطین تحت هر شرایطی تاکید کرد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه با اعلام توافق عادی‌سازی بین امارات و اسرائیل آن را اقدامی تاریخی برشمرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز