خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت/ اصابت موشک کاتیوشا به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد/ درخواست روسیه برای برگزاری نشست آنلاین ۱+۵ و ایران

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۹۱۱

شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت، اصابت موشک کاتیوشا به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد و درخواست روسیه برای برگزاری نشست آنلاین ۱+۵ و ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری روسیه خواستار برگزاری نشست آنلاین اعضای دائم شورای امنیت، به همراه آلمان و ایران شد.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با وزیر خارجه ایران در وین، گفت که ما از ایران درخواست دسترسی کرده‌ایم ولی این درخواست هنور محقق نشده است.

- رئیس‌جمهوری فرانسه برای شرکت در نشست پیشنهادی همتای روس خود در خصوص تحریم‌های تسلیحاتی ایران اعلام آمادگی کرد.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت که حزب‌الله موفق شد در این جنگ، با ایجاد بازدارندگی، لبنان را از حملات دشمن حفظ کند.

- برخی منابع از حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که از پیشنهاد همتای روس خود در خصوص برگزاری نشست آنلاین درباره ایران اطلاعی ندارد.

- نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و یار انتخاباتی وی، اسناد پذیرش نامزدی این حزب را امضا کردند.

- سناتور ایالت ورمانت بار دیگر از سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا به ویژه رویکردهای نژادپرستانه وی انتقاد کرد.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه بار دیگر نوار غزه را هدف قرار دادند.

- منابع دیپلماتیک اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رای نیاورده است.

- وزیر خارجه آمریکا با ابراز خشم از شکست کشورش در تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت، مدعی شد که آمریکا به تلاش برای اصلاح اشتباه این شورا ادامه می‌دهد.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از نتیجه رای شورای امنیت به قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ابراز تاسف کرد.

- دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری نتیجه رای به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن را نشانه مطرود بودن یکجانبه‌گرایی دانست.

- دفتر نماینده انگلیس در سازمان ملل طی بیانیه‌ای در خصوص رای ممتنع این کشور به قطعنامه ضدایرانی پیشنهادی واشنگتن، گفت که دلیل رای ممتنع لندن این بود که مشخص بود این قطعنامه حمایت لازم را ندارد.

- نمایندگی روسیه در سازمان مل متحد در واکنش به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت، اعلام کرد که تحریم‌های ایران از همان ابتدا، موقتی بود و برای مدت دقیقا پنج سال تعیین شده و هرگز قرار نبود تمدید شود.

- دفتر نمایندگی فرانسه در سازمان ملل در خصوص رای این کشور به قطعنامه ضدایرانی پیشنهادی واشنگتن در شورای امنیت، اعلام کرد که این قطعنامه کمکی به اتخاذ رویکرد مناسب به شرایط ناشی از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران نمی‌کرد.

- وزرای خارجه آمریکا و ترکیه فردا -یکشنبه- در جمهوری دومینیکن دیدار می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز