خبرگزاری کار ایران

دیپلمات چینی:

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران فاقد وجهه قانونی است/ پیش‌نویس آمریکا «هیچ شانسی» ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۸۹

یک دیپلمات چینی در سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، آن را فاقد وجهه قانونی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک دیپلمات چینی در سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، آن را فاقد وجهه قانونی دانست.

وی در این‌باره گفت: «تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به هر شکلی که باشد، فاقد مبنا و وجهه قانونی است و تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد».

این دیپلمات چینی افزود که پیش‌نویس تهیه شده توسط آمریکا «هیچ‌ شانسی» برای تصویب ندارد.

پیش از این نشریه «فارین پالسی» گزارش داده بود که دولت آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است را در شورای امنیت به رای خواهد گذاشت.

شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داده بود که بر اساس سندی که دریافت کرده، آمریکا نسخه جدید پیش‌نویسی را میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده و خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

در این پیش‌نویس از اعضای شورای امنیت خواسته شده است فروش و خرید تسلیحات از ایران را متوقف کرده و از ارائه آموزش‌های تکنیکی، منابع مالی یا خدمات، مشاوره و سایر خدمات و کمک‌هایی که مربوط به تامین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا استفاده از تسلیحات به ایران است، خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، این پیش‌نویس تقریبا مشابه نسخه‌ای است که آمریکا در ماه ژوئن میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده بود و نشانه آن بود که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایلی به ایجاد تغییرات پیشنهاد شده توسط هم‌پیمانان و مخالفان در شورای امنیت ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز