خبرگزاری کار ایران

نماینده ائتلاف فتح:

برنامه سفر الکاظمی به واشنگتن شامل خروج نیروهای آمریکایی از عراق می­‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۱۱

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد که جدول کاری دیدار نخست‌وزیر این کشور از آمریکا شامل بررسی موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، «محمد کریم»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق روز گذشته -شنبه- تاکید کرد که برنامه دیدار «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور از واشنگتن شامل بررسی تصمیم پارلمان برای خروج نیروهای آمریکایی از کشور خواهد شد.

کریم گفت: «الکاظمی حامل نامه­‌ای به کاخ سفید خواهد بود مبنی بر اینکه عراق صحنه درگیری‌­های منطقه‌­ای و بین‌المللی نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه الکاظمی در دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه از کشور و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی پایبند خواهد بود، تاکید کرد که در این دیدار مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی نیز بررسی خواهد شد.

نماینده پارلمان عراق فزود: «دیدار الکاظمی از آمریکا برای بررسی پرونده‌­های اقتصادی و امنیتی مهم است و عراق نیاز دارد که به سامانه پدافند هوایی مسلح شود و باید آمریکا را مطلع کند که برای تامین امنیت آسمان خود آزاد است.»

وی تاکید کرد که الکاظمی به واشنگتن اطلاع خواهد داد که عراق حیاط خلوت کاخ سفید و یکی از طرف­‌ها‌ در درگیری‌های بین‌المللی نیست.

الکاظمی هفته آینده بنا به دعوت رسمی در راس هیئتی دولتی به آمریکا سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز