خبرگزاری کار ایران

جان بولتون: فرصت برای به ثمر رسیدن معامله قرن از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۰۶

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که معامله قرن به هیچ نتیجه­‌ای نخواهد رسید، زیرا مدت زمان طولانی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایلنا، «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا روز گذشته -جمعه در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری ماکور ریشون گفت: «به اعتقاد من معامله قرن به هیچ سرانجامی نخواهد رسید، مشکل این است که این طرح به مدت طولانی به تعویق افتاده و فرصت را برای به بار نشستن از دست داده است.»

بولتون افزود: «من به جرد کوشنر، داماد و مشاور اصلی رئیس‌جمهوری آمریکا گفتم اگر او طرح معامله قرن را در همان سال نخست ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرده بود، چشم‌انداز بهتری نسبت به اعلام آن در سال چهارم ریاست جمهوری وی یعنی سال کارزار انتخاباتی خواهد داشت. اکنون، من تقریباً مطمئن هستم که هیچ کس آن را جدی نمی‌گیرد.»

وی اظهار داشت که انتظار نمی‌­رود دوره دوم ریاست ترامپ مانند دوره نخست ریاست وی باشد.

بولتون همزمان هشدار داد که احتمال مشاهده تغییراتی در موضع دولت باشیم. اگر «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌­ها انتخاب شود، دولت وی موضع بسیار مشابهی با «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین اتخاذ خواهد کرد و این مشکل بزرگی برای اسرائیل خواهد بود.

وی گفت: «ممکن است اوضاع بسیار بدتر از دوران اوباما باشد. من نمی‌گویم که بایدن رئیس‌جمهور بهتر خواهد بود. ما باید واقع‌بین باشیم، حزب دموکرات فعلی به شدت دشمن اسرائیل است و این تأثیر بزرگی بر دولت خواهد گذاشت، اما من فکر نمی‌­کنم دوره دوم ترامپ مانند دوره نخست وی در قبال اسرائیل باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز