خبرگزاری کار ایران

حمله معترضان آمریکایی به مرکز پلیس در شهر پورتلند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۸۹۰

شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا شاهد درگیری بین پلیس و ۲۰۰ نفر از معترضانی بود که به مرکز پلیس در شرق این شهر حمله کرده بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا روز گذشته -جمعه- شاهد درگیری بین پلیس و ۲۰۰ نفر از معترضانی بود که به مرکز پلیس در شرق این شهر حمله کرده بودند.

رسانه های آمریکا گزارش دادند که تظاهرات در پورتلند چند ساعت پس از اعلام درخواست «تد ویلر»، برای ترک خیابان ها و تهدید وی به اعمال خشونت آغاز شد.

به موازات دو تظاهرات صلح‌آمیز در شهر پورتلند، جمعی از معترضان در شرق این شهر تجمع و به سمت مرکز پلیس حرکت کردند، نقاشی‌هایی را روی دیوارهای این مرکز کشیده و به خودروهای پلیس حمله کردند، دوربین‌های مدار بسته را شکسته و بشکه‌ای را در خارج از ساختمان آتش زدند. یکی از نیروهای پلیس نیز با سنگ زخمی شد.

موج اخیر اعتراض‌ها و خشونت در پورتلند از چهارشنبه گذشته آغاز شده، اما شمار معترضان شرکت‌کننده کمتر از تعداد آن‌ها هنگام تظاهرات علیه ورود نیروهای امنیتی فدرال به این شهر در ماه جولای بود. 

پلیس بیش از ۴۰۰ نفر از معترضان را از اواخر ماه مه به دنبال قتل «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس بازداشت کرده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز