خبرگزاری کار ایران

واکنش طالبان به ادعاها درباره تبانی با روسیه علیه نظامیان آمریکایی در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۸۷۹

طالبان ادعاها درباره تبانی با روسیه در افغانستان علیه آمریکایی ­ها را رد کرد و آن را ساخته دشمنان عملیات صلح برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سهیل شاهین»، سختگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه تاکید کرد که ادعاها درباره توطئه و تبانی با روس­‌ها علیه آمریکا در افغانستان بی‌اساس است و این گروه آن را به شدت تکذیب می‌­کند.

شاهین در پاسخ به اتهام­‌های آمریکا علیه روسیه درباره تلاش برای خرید عناصر مسلح طالبان جهت کشتن نظامیان آمریکایی گفت: «این ادعا بی‌اساس است و ذره­ای حقیقت ندارد. این اظهارات بخشی از حمله مخالفان عملیات صلح در افغانستان است.»

وی در ادامه افزود: «ما این ادعاها را به طور کامل رد می‌­کنیم.»

شاهین همچنین درباره تماس کارشناسان آمریکایی با گروه طالبان در این زمینه گفت: «آمریکا چنین پرسشی از ما نکردند، زیرا آن‌ها می­‌دانند که ادعاهای مطرح‌شده نادرست و جعلی است.»

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر با انتشار گزارشی به نقل از دو مقام ناشناس اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات فدرال روسیه به عناصر افراطی طالبان در قبال انجام حملات علیه سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می­‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز