خبرگزاری کار ایران

ثبت شکایت از محمد بن سلمان به دلیل تلاش برای ترور و گروگان‌گیری

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۶۲۹

یک مقام اطلاعاتی ارشد سابق عربستان سعودی، ولیعد این کشور، را به تلاش برای ترور خود و به گروگان گرفتن فرزندان و بستگانش متهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، یک مقام اطلاعاتی ارشد سابق عربستان سعودی «محمد بن سلمان» ولیعد این کشور، را به تلاش برای ترور خود و به گروگان گرفتن فرزندان و بستگانش متهم کرده است.

«سعد الجابری» از دستیاران «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان سعودی، می‌گوید که به خاطر داشتن اطلاعاتی حساس درباره نحوه به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، هدف قرار گرفته است.

سعد الجابری که در شهر تورنتوری کانادا زندگی می‌کند، گفت که ولیعد عربستان در سال ۲۰۱۸ میلادی به قصد کشتن وی مامورانی را به کانادا اعزام کرده بود. این اتهام در شکایت رسمی سعد الجابری به دادگاهی در واشنگتن پایتخت آمریکا مطرح شده است.

سعد الجابری، محمد بن سلمان را متهم کرده که حدود دو هفته پس از کشتن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ترکیه،‌ برای کشتن وی نیز تلاش کرده است و ماموران اعزامی سعودی که در گمرک کانادا متوقف شدند، تجهیزات قطعه قطعه کردن نیز حمل می کردند.

مقام‌های عربستان سعودی هنوز به این اتهام‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، که در روزنامه واشنگتن‌پست مطالبی در انتقاد از دولت تحت رهبری محمد بن سلمان می‌نوشت و در حومه پایتخت آمریکا اقامت داشت، روز دوم اکتبر سال ۲۰۱۸، وقتی برای کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول، ترکیه، مراجعه کرد ناپدید شد. سپس معلوم شد که او در آنجا به طرز بسیار فجیعی توسط ماموران عربستان به قتل رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز