خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

آمریکا هفته آینده قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را ارائه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۷۳

وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

پیش از این، شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که بر اساس سندی که دریافت کرده، آمریکا نسخه جدید پیش‌نویسی را میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده و خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

در این پیش‌نویس از اعضای شورای امنیت خواسته شده است فروش و خرید تسلیحات از ایران را متوقف کرده و از ارائه آموزش‌های تکنیکی، منابع مالی یا خدمات، مشاوره و سایر خدمات و کمک‌هایی که مربوط به تامین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا استفاده از تسلیحات به ایران است، خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، این پیش‌نویس تقریبا مشابه نسخه‌ای است که آمریکا در ماه ژوئن میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده بود و نشانه آن بود که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایلی به ایجاد تغییرات پیشنهاد شده توسط هم‌پیمانان و مخالفان در شورای امنیت ندارد.
 
در همین راستا «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه و چین احتمالا هر نوع قطعنامه‌ای علیه ایران را وتو خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز