خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع ترکیه:

ابوظبی به عقلانیت بازگردد/ آنکارا با ملت‌های عرب دوست است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۸۶

وزارت دفاع ترکیه اظهارات وزارت خارجه یمن در واکنش به تهدید آنکارا علیه امارات را تلاشی بیهوده و تاسف‌آور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه توضیح داد که بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه بحرین درباره اظهارات «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه حقایق را منعکس نمی­‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه با تاکید بر برادری و پیوند بین ملت ترکیه با ملت‌های عربی از دولت ابوظبی و دولت‌­های حامی آن خواسته شده که سر عقل آیند.

وزارت دفاع ترکیه افزوده است: «با حمایت از کودتاگران نمی‌ توان از صلح و ثبات در منطقه دفاع کرد و این مهم فقط با حمایت از قانون امکان‌پذیر است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «الصاق صفت سازنده به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده امارات که قوانین بین‌المللی و ارزش­‌های اخلاقی و در راس آن منشور سازمان ملل را در مناطقی چون سوریه و لیبی و یمن و شاخ آفریقا نقض می‌­کند و بیان اینکه واکنش ترکیه حمله به برادران عرب است، تلاشی تاسف‌آور و بیهوده است.»

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرده است که در پرونده لیبی بر اساس اصل «لیبی برای مردم لیبی» رفتار می‌­کند و آنکارا خواهان شکوفایی کشور لیبی با حاکمیتی مستقل تحت رهبری دولت وفاق ملی است.

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده است که حضور لیبی در ترکیه در چارچوب توافق­‌های امضا شده بین دو طرف و بر اساس قوانین بین‌المللی و به درخواست دولت وفاق است.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرده است که آنکارا به حمایت مستشاری و آموزش‌های نظامی در لیبی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز