خبرگزاری کار ایران

مشاور نخست‌وزیر عراق:

حلبوسی متعهد به تکمیل قانون انتخابات در مرحله فعلی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۰۵۹

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات از تعهد رئیس پارلمان این کشور به نخست‌وزیر برای تکمیل قانون انتخابات پس از تعطیلات عید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «حسین الهنداوی»، مشاور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات امروز -دوشنبه- تاکید کرد که «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان این کشور به الکاظمی متعهد شده که قانون انتخابات را پس از پایان تعطیلات کامل کند. 

الهنداوی گفت که زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی با توجه به سه فاکتور اصلی مطرح شده که نخستین مورد، تثبیت آن در برنامه دولتی نخست وزیر است.

وی در ادامه افزود: «عنصر دوم، خواسته‌های مردمی گسترده برای اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام به شرط شفافیت و آزاد بودن است و به تبع، تعیین زمان انتخابات، پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان و حمایت از رویکرد دموکراسی انتخاباتی در قانون اساسی است.»

الهنداوی تاکید کرد که عنصر سوم به شرایط وجود کمیساریای انتخاباتی است که چندی پیش با نخست‌وزیر نشست داشته و در این نشست بر حل همه مشکلات و چالش‌ها و فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری انتخابات در زمانی مشابه تاکید شد. 

وی گفت که کمیساریای انتخابات در این نشست بر آمادگی برای برگزاری انتخابات در بازه زمانی ۹ ماهه تاکید کرد. 

الهنداوی تاکید کرد که انتخابات زودهنگام تقریبا ۱۱ماه دیگر برگزار خواهد شد و به تبع، زمان باقیمانده خوب و قابل‌قبول بوده و پاسخگوی همه شروط و خواسته‌هاست.

وی در پایان گفت که قانون انتخابات باید توسط پارلمان د مرحله آینده کامل شود و رئیس پارلمان این وعده را به نخست وزیر داده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز