خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا به برزیل نسبت به پیامدهای عقد قرارداد با شرکت هوآوی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۹۰

سفیر آمریکا در برزیل به این کشور نسبت به پیامدهای قرارداد با شرکت هوآوی چین برای اجرای نسل پنجم شبکه ارتباطات هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سفیر آمریکا در برزیل به این کشور نسبت به پیامدهای قرارداد با شرکت هوآوی چین برای اجرای نسل پنجم شبکه ارتباطات هشدار داد. 

«تاد چاپمن» سفیر آمریکا در برزیل این کشور را نسبت به تحمل عواقبی در صورت عقد قرارداد با شرکت چینی هوآوی برای اجرای نسل پنجم شبکه ارتباطات تهدید کرد.

چایمن درباره اقدامات احتمالی متقابل در این زمینه گفت: «من از اقدامات تلافی‌جویانه صحبت نمی‌کنم، بلکه از عواقب این اقدام سخن می‌گویم.»

برزیل قرار بود امسال فراخوان پیشنهادات برای اجرای شبکه نسل پنجم را در بازار بزرگ خود ارائه دهد اما این برنامه به دلیل بحران کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد و علاوه بر هوآوی دو شرکت «اریکسن» سوئد و «نوکیا» در فنلاند نیز در این پروژه شرکت دارند.

واشنگتن برای کنار زدن شرکت هوآوی از انجام پروژه های ارتباطی نسل پنجم متحدان خود را تحت فشار قرار می‌دهد و این شرکت را به جاسوسی برای پکن متهم می‌کند.

سفیر آمریکا در برزیل تاکید کرد که دولت چین می‌تواند از هوآوی بخواهد که اطلاعات را در اختیار آن قرار دهد.

چاپمن گفت: «ما یک شرکت رقابتی آمریکایی نداریم، اما موضوع مربوط به امنیت ملی است.»

وی با بیان اینکه این که این عواقب ممکن است اقتصادی باشد، افزود: «آمریکا به متحدانی مانند برزیل هشدار می‌دهد تا آن‌ها بدانند با چه کسی کار می‌کنند.»

وی افزود: «آمریکا آمادگی دارد برای اجرای برنامه نسل پنجم از طریق شرکت بین‌المللی توسعه مالی که یک موسسه تامین مالی آمریکا است، پیشنهادات مالی به مشتری‌های شرکت‌های قابل اعتماد ارائه دهد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز