خبرگزاری کار ایران

هشدار کارشناسان سازمان ملل به ونزوئلا نسبت به نقض تحریم‌های کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۲۹

بازرسان سازمان ملل که ناظر اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی هستند، به کاراکاس نسبت به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی در توافق نظامی و فناوری با پیونگ‌یانگ هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بازرسان سازمان ملل که بر پایبندی به تحریم‌ها علیه کره شمالی نظارت می‌کنند، به کاراکاس درباره توافق احتمالی با پیونگ‌یانگ در زمینه نظامی و فناوری هشدار دادند. 

کمیته مستقل کارشناسان سازمان ملل پیشتر با ارسال دو نامه به «ساموئل مونکادا»، سفیر ونزوئلا در این سازمان در ماه‌های اکتبر و ژوئن خواستار شروط مشخصی برای توافق با کره شمالی شد و توضیح داد که تحریم‌های سازمان ملل ممکن است مانع حصول چنین توافقی شود. 

این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس با هدف سرنگونی «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به ادعاهایی چون تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۸ این کشور را به سمت تثبیت روابط با مخالفان آمریکایی مانند ایران و کره شمالی سوق می‌دهد.

«آلاستر مورگان»، هماهنگ‌کننده کمیته سازمان ملل در ۱۲ ژوئن نوشت: «با توجه به اینکه چنین همکاری‌هایی روش مشهور کره شمالی برای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، این کمیته خواستار پاسخی درباره اطلاعات مربوط به این  همکاری مشکوک است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز