خبرگزاری کار ایران

واکنش آمریکا به رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص)

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۶۰۶

نیروی دریایی آمریکا در واکنش به برگزاری مرحله پایانی رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه واکنش اعلام کرد که رفتارهای ایران در خلیج‌فارس را به دقت زیر نظر داریم.

به گزارش ایلنا، نیروی دریایی آمریکا در واکنش به برگزاری مرحله پایانی رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه واکنش اعلام کرد که رفتارهای ایران در خلیج‌فارس را به دقت زیر نظر داریم.

 

«ربکا رباریچ» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این‌باره گفت: «از رزمایش ایران و حمله به ماکت شناور شبیه به ناو هواپیمابر اطلاع داریم».

وی مدعی شد که همواره شاهد رفتارهای غیر مسئولانه ایران هستیم.

رباریچ در عین حال اذعان کرد که این رزمایش هیچ تاثیری بر تجارت در تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن نداشته است.

مرحله نهایی رزمایش بزرگ و  مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب(ع)» از صبح امروز در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد.

در مرحله نهایی این رزمایش یگان‌های موشکی، شناوری و پهپادی نیروی دریایی سپاه و یگان های موشکی، پهپاد و راداری نیروی هوافضای سپاه به اجرای عملیات و سناریوهای رزمایش می‌پردازند.

اجرای عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین‌ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه به اجرا در می آید.

در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز