خبرگزاری کار ایران

گوترش:

پاندمی کرونا فرصتی برای بازسازی شهرهاست

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۳۷۸

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که پاندمی کرونا فرصتی برای بازسازی مناطق شهری است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که شهرها بیشترین بار ناشی از بحران کرونا را تحمل می­‌کنند و بسیاری از مناطق شهری از فشار بر سیستم­‌های بهداشتی، نامناسب بودن آب، خدمات بهداشتی و سایر چالش‌­ها رنج می‌­برند.

گوترش در ادامه افزود: «بحران کرونا نابرابری عمیق را آشکار کرد.»

وی تاکید کرد که اکنون زمان بازنگری در جهان‌شهری و بازسازی ساختار آن فرا رسیده است و در حال حاضر شانس ما برای احیای بهتر با ایجاد شهرهای انعطاف پذیر، فراگیرتر و پایدار وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که پاسخ به این بیماری همه‌گیر به رفع نابرابری و تضمین انسجام اجتماعی از جمله تامین مسکن اضطراری برای بی‌خانمان‌­ها نیاز دارد.

وی با اشاره به شهرهایی که قبلا با ایجاد خطوط جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی عبور و مرور، ایمنی و کیفیت هوا را بهبود بخشیده‌­اند، گفت: «مناطق شهری باید در جهت بهبود اقتصادی سازگار با محیط‌زیست‌، انعطاف‌پذیر و فراگیر تلاش کنند.»

گوترش توضیح داد که همان روش فوریتى که در آن جوامع گزینه کار از راه دور را برای کنترل کرونا اتخاذ کردند، باید برای تحولات شهری، تصفیه آب و هوا و آلودگی شهرها به کار رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز