خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت لبنان:

به نمایندگی از مسافران هواپیمای ایرانی به سازمان ملل شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۳۸

وزیر بهداشت لبنان در دیدار با آسیب‌دیدگان هواپیمای مسافری ماهان در آسمان سوریه حادثه تعرض جنگنده آمریکایی را محکوم و بر ارائه شکایت به سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «محمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان در دیدار با آسیب‌دیدگان حادثه هواپیمای مسافری ماهان در بیمارستان بیروت تاکید کرد که این حادثه روشی برای ارعاب و استکبار است و ناامن کردن فضای ایمن در آسمان جرمی است که دادگاه‌های بین‌المللی باید اقدامات لازم را در قبال آن انجام دهند؛ زیرا این حمله مستحق مجازات است و این وضعیت نمی­‌تواند بدون مجازات بماند.

حسن تاکید کرد که تجاوز به حقوق مدنی مطرود است و سازمان بین‌المللی هواپیمایی غیرنظامی باید اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

وی گفت که ما به دلیل آزار مسافران در این هواپیما به سازمان ملل شکایت می‌­کنیم.

وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد: «ما از ابزار سازمان ملل برای شکایت به نمایندگی از مسافرانی که در این حادثه آسیب روحی و روانی دیده‌­اند، استفاده می­‌کنیم.»

احزاب و شخصیت‌های هم لبنان با انتشار بیانیه‌ای تجاوز آمریکا به هواپیمای غیر نظامی ایران را محکوم کردند و آن را ادامه سیاست‌های استکباری و جنایتکارانه آمریکا برشمرده و تاکید کردند که این تجاوز نشانه خطرناکی از عدم توازن در دولت آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آن است.

در این بیانیه تاکید شده است که شورای امنیت و سازمان ملل باید این اقدام را محکوم کنند و لبنان نیز از همه هیئت‌ها و نهادهای بین‌المللی مرتبط می‌خواهد سیاست جانبداری از دولتی که صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، را کنار گذارد.

مقام‌های لبنان همچنین تاکید کرده‌اند که حضور آمریکا در سوریه مصداق اشغالگری است و سکوت بین‌المللی در قبال تجاوزهایی که موجب ادامه تنش در در منطقه می‌‌شود، قابل قبول نیست و دولت آمریکا باید پیامدهای زیانبار آن را بپذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز