خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان/ حمله راکتی به پایگاه نظامی «بسمایه»/ آغاز مذاکره رسمی آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۷۳

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان، حمله راکتی به پایگاه نظامی «بسمایه» و آغاز مذاکره رسمی آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، در پی مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری کشورمان در آسمان سوریه، حساب توییتری سفارت کشورمان در توکیو تاکید کرد که این اقدام نقض صریح حقوق بین‌الملل و قابل تعقیب در مراجع بین المللی ذیصلاح است. 

-  یک مقام بلندپایه لبنانی اعلام کرد که هنگام صرف ناهار با وزیر خارجه فرانسه متوجه شده که نتیجه آزمایش کرونایش مثبت اعلام شده ‌است.

- یک مقام آمریکایی گفت که احتمال می‌رود خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان که مورد اقدام خصمانه قرار گرفت، هشدار تصادم هوایی دریافت کرده بود.

- یک نهاد اطلاعاتی آمریکا بار دیگر با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

- برخی گزارش‌ها حاکی از حمله راکتی به پایگاه نظامی «بسمایه» در جنوب بغداد است.

- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد سرزمین‌های اشغالی شده است، با مقام‌های این رژیم درباره ایران رایزنی کرد.

- رژیم صهیونیستی از حمله بالگردهای این رژیم به اهداف ارتش سوریه در قنیطره خبر داد.

- سازمان بهداشت جهانی از ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان خبر داد.

- تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به مرز ۱۶ میلیون رسید.

- وزیر خارجه آلمان گفت که کشورش برای حفظ برجام روی کمک چین حساب باز کرده است.

- تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۴۸ هزار نفر گذشت.

- نیروهای آمریکا در حال آماده شدن برای ترک پایگاه «بسمایه» هستند.

- ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که بعد از هفت سال برای اولین بار با روسیه بر سر موضوع امنیت فضایی وارد یک مذاکره رسمی می‌شود.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به مردم این کشور بر لزوم پیروزی در جنگ با ویروس کرونا تاکید کرد.

- تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۸۰۰ هزار نفر گذشت.

- سفارت ایران در ایتالیا، درباره روند صدور روادید برای افراد شاغل یا دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آن کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز