خبرگزاری کار ایران

بعد از ۷ سال؛

آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی مذاکره رسمی برگزار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۶۳

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که بعد از هفت سال برای اولین بار با روسیه بر سر موضوع امنیت فضایی وارد یک مذاکره رسمی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که بعد از هفت سال برای اولین بار با روسیه بر سر موضوع امنیت فضایی وارد یک مذاکره رسمی می‌شود.

«کریستوفر فورد» از معاونان وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفته که این مذاکرات در وین برگزار می‎‌شود. این خبر چند ساعت بعد از آن اعلام شد که آمریکا به همراه بریتانیا، روسیه را متهم کردند که یک سلاح ضدماهواره در فضا آزمایش کرده است؛ اتهامی که روسیه به شدت رد کرد.

این دو کشور روسیه را متهم کردند پرتابه‌ای را در فضا آزمایش کرده که می‌تواند برای هدف قرار دادن ماهواره‌ها استفاده شود. وزارت دفاع روسیه این اتهام را «تحریف حقایق» خواند.

آمریکا و روسیه از سال ۲۰۱۳ نشست مشترک درباره امنیت فضایی را متوقف کرده بودند. روسیه چند ماه پیش از آمریکا خواسته بود که مذاکرات درباره امنیت فضا از سر گرفته شود.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید استفاده از «آنچه یک سلاح ضد‌ماهواره مداری به نظر می‌رسد» نگران‌کننده است اما وزارت خارجه روسیه با رد این موضوع در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آزمایش‌های وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۱۵ جولای تهدیدی برای دیگر فضاپیماها نبود و مهمتر از همه هیچ هنجار یا اصلی از حقوق بین‌الملل را نقض نکرده است».

این وزارت‌خانه اعلام کرد: «در هنگام آزمایش جدیدترین فناوری فضایی، یکی از ماهواره‌های داخلی با استفاده از تجهیزات تخصصی از نزدیک بررسی شد و "اطلاعات ارزشمندی" به دست آمد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز