خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

ملت‌های دوستدار آزادی باید چین را به تغییر وادار کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۸۸

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و متحدانش باید از «روش‌های خلاقانه و بی‌محاباتری» برای فشار به حزب کمونیست چین بهره ببرد تا این نظام روش‌های خود را تغییر دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه گذشته -‌پنج‌شنبه- گفت که واشنگتن و متحدانش باید از «روش‌های خلاقانه و بی‌محاباتری» برای فشار به حزب کمونیست چین بهره ببرد تا این نظام روش‌های خود را تغییر دهد. 

وی همچنین این کار را «وظیفه زمانه فعلی» خواند. 

پمپئو که در زادگاه «ریچارد نیکسون»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، سخنرانی می‌کرد گفت که این رهبر پیشین ایالات متحده از آغاز روابط با چین و کشاندن پای پکن به مناسبات جهانی نگران است. 

وی گفت: «رئیس‌جمهور نیکسون زمانی گفت که ترسش این است که با باز کردن پای حزب کمونیست چین به جهان، یک فرانکشتاین ساخته باشد.»

پمپئو در ادامه گفت که ارتش چین «قوی‌تر و تهدید‌آمیزتر» شده است و رویکرد در قبال پکن باید مبتنی بر «بی‌اعتمادی و بازبینی» باشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «ملت‌های دوستدار آزادی باید چین را به تغییر وادار کنند، آن هم با شیوه‌هایی خلاقانه و بی‌محاباتر، چراکه اقدام‌های پکن مردم و آینده ما را تهدید می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز