خبرگزاری کار ایران

پکن:

آمریکا به دنبال شرور و غیر‌قانونی نشان دادن چین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۵۰

رسانه‌های رسمی چین تحرک آمریکا برای بستن کنسولگری این کشور در شهر هیوستون را تلاشی برای مسئول جلوه دادن پکن در ناکامی‌های اخیر واشنگتن پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری برشمردند.

به گزارش ایلنا، روزنامه چاینا دیلی امروز -پنج‌شنبه- نوشت که تحرک آمریکا برای بستن کنسولگری چین در شهر هیوستون مانور جدیدی است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا طی آن تلاش می‌کند پکن را بازیگری شرور در صحنه بین‌المللی جلوه داده و آن را به کشوری خارج از قانون در برابر جامعه بین‌الملل تبدیل کند. 

این روزنامه نوشت: «ترامپ به دنبال پیشتازی رقیبش در انتخابات ریاست‌جمهوری همه توان خود را برای نشان دادن چین به عنوان یک عامل شرور به کار می‌گیرد.» 

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز نوشت که انتخابات آمریکا واشنگتن را به جنون مبتلا کرده است. 

آمریکا روز گذشته اعلام کرد که برای محافظت از مالکیت معنوی این کشور و اطلاعات خصوصی آمریکایی‌ها، چین ۷۲ ساعت مهلت دارد کنسولگری خود را در هیوستون ببندد که این اقدام تشدید تنش بین دو ابر اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

پکن نیز با تحریک‌آمیز خواندن این اقدام آمریکا، واشنگتن را به پاسخ قاطع و کوبنده تهدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز