خبرگزاری کار ایران

گزارش منابع آگاه از اهداف سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۷۴

منابع ویژه اهداف سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان را هشدار به مقامات این کشور به دلیل عدم اتخاذ اقدامات جدی برای نجات لبنان از فروپاشی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع ویژه نوشت که هدف «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه از سفر به لبنان، دادن تذکر به مقامات این کشور است که عدم تمایل آن‌ها به اتخاذ سیاست دور کردن لبنان از درگیری­‌های منطقه و آغاز مذاکرات سودبخش با صندوق بین ‌لمللی پول عامل سوق دادن این کشور به سمت فروپاشی بیشتر بود.

این منابع تاکید کردند که مذاکرات لودریان بیشتر شبیه محاکمه سیاسی مقامات لبنان به دلیل عدم اغتنام فرصت برای استفاده از تحرک بین‌المللی پیش از شیوع ویروس کرونا و به کارگیری آن برای نجات کشورشان و توقف فروپاشی خواهد بود.

منابع مذکور خاطر نشان کردند که دولت لبنان از نتایج کنفرانس سیدر به خوبی استفاده نکرده و به جای تحقق بسته اصلاحات مورد نظر، خود را درگیر مجادلات سیاسی بیهوده کرده است.

این منابع معتقدند که مذاکرات لودریان در بیروت با پرسش از دولت لبنان درباره تاخیر در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول همراه خواهدبود، به‌ویژه اینکه کنفرانس سیدر با نتایجی که قرار است از مذاکرات حاصل شود، کاملا مرتبط است.

منابع مذکور گفتند که هیئت فرانسوی پیشتر به مقامات بلند‌پایه لبنان اعلام کرده است تا زمانی‌که آن‌ها به خود کمک نکنند، پاریس نیز نمی‌­تواند کمکی به آن‌ها کند و البته شایعه‌های موجود درباره اقدام جامعه بین‌الملل و برخی کشورهای عربی برای توقف کمک به لبنان نیز صحت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز