خبرگزاری کار ایران

خشم و عصبانیت ماکرون در نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۵۹

یک دیپلمات فرانسوی از عصبانیت رئیس جمهوری این کشور در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دست یابی به راهکار مالی یکسان برای بهبود بخشیدن اقتصاد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یک دیپلمات فرانسوی اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری این کشور روز گذشته -یکشنبه- در اعتراض به لجبازی برخی همتایان اروپایی خود در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به راهکار واحد به منظور بهبود اقتصاد کشورهای آسیب‌دیده از اپیدمی کرونا عصبی شد و دست خود را بر میز کوبید. 

ماکرون به کشورهای از لحاظ اقتصادی برتر اروپا (هلند، اتریش، سوئد و سوئیس) و نیز فنلاند که موضع بسیار محتاطانه در قبال طرح بهبود اقتصادی مرحله پسا کرونا اتخاذ کرده‌اند، حمله کرد. 

یک مشاور هیئت فرانسوی گفت که ماکرون از تناقض گویی‌های این کشورها خشمگین بود.

وی همزمان با ابراز تاسف از این واکنش ماکرون گفت که هیئت‌های دیگر اقدام وی را با لحن تمسخرآمیز برای رسانه‌ها تعریف کرده‌اند. 

رئیس‌جمهوری فرانسه به طور ویژه از مخالفت این کشورها با درخواست وی برای تخصیص بخش بزرگی از اموال طرح بهبود اقتصادی که با وام مشترک اتحادیه اروپا تامین می‌شود به کشورهای عضو اتحادیه به عنوان کمک انتقاد کرد. 

وی همچنین از رفتار «سباستین کورتز»، صدراعظم اتریش به دلیل خروج از نشست برای پاسخ دادن به یک تماس تلفنی انتقاد کرد و کورتز نیز اظهارات ماکرون را اهانت برشمرد. 

بنا بر گزارش‌های دریافتی رئیس‌جمهوری فرانسه طی بیان انتقادات خود چندین بار کنترل اعصابش را از دست داد. 

یک مقام دیپلمات گفت که ماکرون با دست بر میز کوبید.

یک مقام اروپایی دیگر نیز کفت که ماکرون در این نشست تاکید کرد که فرانسه و آلمان این طرح را تامین مالی خواهند کرد و برای دفاع از منافع اروپا مبارزه می‌کنند در حالیکه کشورهای اقتصادی مذکور خودخواه هستند و از موضع خود کوتاه نمی‌آیند. 

این منبع گفت که ماکرون به حدی عصبی شد که گفت ترجیح می‌دهد نشست را ترک کند به جای اینکه یک توافق بد امضا کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز