خبرگزاری کار ایران

ابراهیم کالین:

ترکیه قصد مقابله با مصر، فرانسه یا هر کشور دیگری را در لیبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۹۰

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد به دنبال تشدید تنش در ترکیه نیست اما به حمایت از حق دولت قانونی وفاق در طرابلس ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد به دنبال تشدید تنش در ترکیه نیست اما به حمایت از حق دولت قانونی وفاق در طرابلس ادامه خواهد داد.

«ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه روز گذشته -یکشنبه- گفت: «ما از تشدید تنش در لیبی حمایت نمی‌کنیم، ما برنامه یا قصد مقابله با هیچ کشوری را در لیبی نداریم. دولت وفاق ملی حق دفاع از خود را دارد و ترکیه حتما به حمایت از آن ادامه خواهد داد.» 

کالین درباره بمباران پایگاه هوایی الوطیه گفت: «بمباران فرودگاه معیتیقه نیت کسانی را که از آتش‌بس و صلح در لیبی حرف می‌زدند آشکار کرد. آن‌ها مدعی شدند که قدرت لیبی باید در دستشان باشد و شبه‌نظامیان را در مناطق سرت و الجفره بسیج کردند.» 

وی تاکید کرد که ترکیه و دولت وفاق ملی بر اساس توافق همکاری نظامی امضا‌شده در دسامبر ۲۰۱۹ ارتباط دارند و حمایت آنکارا از طرابلس نیز در چارچوب همین توافق است. 

کالین با اشاره به اینکه حضور ترکیه در لیبی باعث ایجاد توازن شده است، گفت: «هنگامی‌که با همتایان خود در آمریکا و اروپا صحبت کردم، به این موضوع اعتراف کردند. ما به دنبال رسیدن به برآوردها نیستیم بلکه هدف‌مان حل بحران لیبی و فعال‌سازی عملیات سیاسی بر اساس قوانین سازمان ملل و دستاوردهای کنفرانس برلین است.» 

وی تاکید کرد: «خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی عامل نقض همه توافق‌ها و در راس آن‌ها توافق الصخیرات است چرا که وی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که این توافق را به رسمیت نمی‌شناسد و کشورهایی چون مصر و امارات و فرانسه از او حمایت می‌کنند.»

کالین همچنین خواستار ارزیابی درگیری موجود در محور سرت-‌الجفره در چارچوب صحنه کلی لیبی شد. 

وی تاکید کرد که با نگاه به صحنه تحولات لیبی در سال جاری روشن می‌شود که ما قصد مقابله با مصر و فرانسه یا هر کشور دیگری را در لیبی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز