خبرگزاری کار ایران

رای اعتماد مجلس ملی فرانسه به نخست‌وزیر جدید

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۳۵

مجلس ملی فرانسه به نخست‌وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز سوم جولای «ژان کاستکس» را جایگزین «ادوار فیلیپ» در مقام رئیس دولت کرد. دولت ادوار فیلیپ تنها چند روز پس از برگزاری دور دوم انتخابات شوراهای شهر و پیروزی‌اش در آن انتخابات، استعفای خود را تسلیم رئیس‌جمهوری کرده بود.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه با ۳۴۵ رای موافق، ۱۷۷ رای مخالف و ۴۳ رای ممتنع به ژان کاستکس به عنوان نخست‌وزیر جدید رای اعتماد دادند. هر چند او با اختلاف زیاد موفق به کسب رای اعتماد از مجلس ملی شد اما میزان آرای موافق به وی از آرای موافقان ادوار فیلیپ در زمان آغاز به کار اولین دولت دوره ریاست‌جمهوری امانوئل ماکرون کمتر بود. ادوار فیلیپ در آن زمان با ۳۷۰ رای موافق اداره دولت را به دست گرفته بود.

ژان کاستکس در سخنرانی روز چهارشنبه خود در مجلس ملی این کشور «مبارزه با بیکاری» را اولویت اصلی دولت خود عنوان کرد. پیش بینی می‌شود که تبعات اقتصادی بحران شیوع بیماری «کووید ۱۹» طی ماه‌های آینده منجر به افزایش نرخ بیکاری در فرانسه شود.

امانوئل ماکرون در مصاحبه تلویزیونی روز سه شنبه خود که همزمان با روز ملی فرانسه انجام شد، از بیکاری ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر دیگر تا بهار سال ۲۰۲۱ میلادی سخن گفت.

اجرای طرح ۱۰۰ میلیارد یورویی احیای اقتصادی، مذاکره با اتحادیه‌های کارگری و کارفرماها برای اصلاح قانون بازنشستگی، کاهش تاثیر طرح اخراج کارکنان در شرکت‌ها و دستیابی به اهداف تعیین شده در زمینه حفاظت از محیط زیست از جمله چالش‌های پیش روی دولت جدید فرانسه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز