خبرگزاری کار ایران

پنتاگون خروج از ۵ پایگاه و کاهش نیروها در افغانستان را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۸۲

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا تعداد پایگاه‌های نظامی در افغانستان را به پنج عدد کاهش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به توافق با طالبان پایبند بوده و تعداد پایگاه‌های نظامی در افغانستان را به پنج عدد کاهش داده است.

«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون شامگاه گذشته -سه‌شنبه- دربیانیه‌ای رسما خروج نیروهای ایالات متحده از پنج پایگاه نظامی در خاک افغانستان و همچنین کاهش تعداد سربازان را به سطح مقرر شده در توافق‌نامه صلح بین واشنگتن و گروه طالبان تایید کرد.  

در بیانیه با اشاره به گذشت ۱۳۵ روز از امضای توافق آمریکا و طالبان آمده است: «همان‌طور که در این توافق‌نامه تصریح شده است، ایالات متحده موافقت کرده که نیروهای خود را در افغانستان به هشت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش دهد و از پنج پایگاه عقب‌نشینی کند.»

سخنگوی پنتاگون افزود: «ما این تعهد را برآورده‌ایم. نیروهای ایالات متحده در افغانستان به حدود هشت هزار نفر رسیده است.»

وی ادامه داد: «حضور ارتش آمریکا در افغانستان بر توانایی‌ها و نه تعداد آن‌ها معطوف است. ما توانایی‌ها و اختیارات لازم را برای محافظت از خود، متحدان و شرکای خود و منافع ملی ایالات متحده حفظ می‌کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز