خبرگزاری کار ایران

نماینده سوریه در دفتر اروپایی سازمان ملل:

گزارش‌های کمیسیون بین‌المللی شورای حقوق بشر درباره وضعیت سوریه با واقعیت همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۱۷۹

نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو مخالفت خود را با گزارش‌های کمیسیون بین‌المللی انجام تحقیقات شورای حقوق بشر درباره وضعیت سوریه اعلام و تاکید کرد که این گزارش‌ها فاقد حداقل استانداردهای تحقیقات مستقل است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «حسام‌الدین آلا» نماینده دایم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر که با موضوع گزارش کمیته تحقیقات بین‌المللی در مورد اوضاع در استان ادلب و اطراف آن تشکیل داده شد، گفت که گزارش جدید مانند گزارش‌های قبلی با واقعیت اوضاع سوریه همخوانی ندارد و عوامل ایجاد بحران در سوریه و در راس آن تروریسم مورد حمایت کشورهای خارجی و تجاوز آمریکا و ترکیه و اشغال غیر قانونی بخش‌هایی از خاک سوریه و اقدام‌های تحمیلی علیه ملت سوریه را نادیده می گیرد.

حسام‌الدین آلا تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و رهایی مردم از گروه‌هایی که در فهرست سازمان‌های تروریستی شورای امنیت درج شده‌اند، هدف عملیات نیروهای مسلح سوریه در ادلب و مختلف مناطق سوریه است.

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو افزود: عملیات مبارزه با تروریسم با تعهدات بین‌المللی سوریه و وظایف ملی آن برای دفاع از شهروندان و وحدت و تمامیت ارضی خود سازگار است.

آلا گفت که با فشاری کشورهای غربی در شورای امنیت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق حضور گروه‌های تروریستی از طریق گذرگاه‌های مرزی غیرقانونی نشانگر سیاسی بودن موضع این کشورها است.

وی ادامه داد: دولت سوریه بر تامین نیازهای بشروستانه شهروندان خود و تسهیل ارسال کمک‌ها از داخل سوریه و از طریق گذرگاه‌های قانونی بر اساس قطعنامه های متعلق به  آژانس های بشردوستانه سازمان بین‌الملل تاکید دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز