خبرگزاری کار ایران

تجهیزات شبکه نسل پنجم شرکت چینی هواوی در بریتانیا جمع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۱۷۸

بر اساس اعلام دولت بریتانیا تمام ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه در این کشور از خرید تجهیزات جدید شبکه مخابراتی نسل پنجم (۵ جی) شرکت چینی «هواوی» پس از پایان سال جاری میلادی منع شده‌اند

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس اعلام دولت بریتانیا تمام ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه در این کشور از خرید تجهیزات جدید شبکه مخابراتی نسل پنجم (۵ جی) شرکت چینی «هواوی» پس از پایان سال جاری میلادی منع شده‌اند.

بر همین اساس قرار شده تمام تجهیزات اینترنت نسل پنجم این شرکت چینی تا هفت سال دیگر (۲۰۲۷) از شبکه‌های تلفن همراه بریتانیا کنار گذاشته شود.

این تصمیمی بوده که امروز «اولیور دودن» وزیر ارتباطات بریتانیا در مجلس عوام این کشور اعلام کرده است.

این تصمیم پس از تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواوی گرفته شده است. واشنگتن مدعی است شرکت چینی هواوی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده تلقی می‌شود؛ اتهامی که شرکت هواوی آن را رد کرده است.

وزیر ارتباطات بریتانیا اعلام کرد که تصمیم اخیر چرخش نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را در این کشور یک سال به تعویق خواهد انداخت.

هزینه کلی این تصمیم به همراه محدودیت‌های قبلی اعمال شده درباره شرکت هواوی دو و نیم میلیارد دلار اعلام شده است.

دودن گفته است: «این تصمیم راحتی نبود ولی تصمیم درستی برای شبکه‌های مخابراتی بریتانیایی است، برای امنیت ملی و اقتصاد ما هم الان و هم در بلند مدت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز