خبرگزاری کار ایران

حزب عدالت و توسعه ترکیه:

ماکرون نمی‌تواند بر گورهای دسته جمعی در لیبی سرپوش بگذارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۴۴

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه تاکید کرد که رئیس‌جمهوری فرانسه نمی‌تواند با حمله به حمایت آنکارا از دولت وفاق بر گورهای جمعی در لیبی سرپوش بگذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه شامگاه گذشته -دوشنبه- طی اظهارات مطبوعاتی تاکید کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه با حمله به حمایت «رحب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه از «فائز السراج» دولت قانونی وفاق نمی‌تواند بر گورهای دسته جمعی در لیبی سرپوش نهد. 

خبرگزاری آناتولی پیشتر به نقل از منابع لیبیایی گزارش داده بود که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و مزدوران وابسته به آن‌ها در دوره بین چهار آوریل ۲۰۱۹ تا پنج ژوئن ۲۰۲۰ مرتکب جنایت‌های جنگی و ضد بشری و کشتار جمعی شده‌اند. این نیروها همچنین به ارتکاب  جنایت‌هایی چون آدم‌ربایی و شکنجه و آواره کردن هزاران نفر از مردم لیبی متهم هستند. 

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته با انتقاد شدید از فرانسه گفت که این کشور به عنوان متحد سنتی و شریک اروپا به جای حمایت از ترکیه در کنار حفتر ایستاده و ادعاهای کذبی را درباره حادثه دو کشتی تجاری ترکیه و فرانسه در دریای مدیترانه ارائه داد و هنگامی که ناتو این ادعاها را تایید نکرد، پاریس از عملیات یک ائتلاف مهم خارج شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز