خبرگزاری کار ایران

مقام‌های چین:

اظهارات کاخ سفید درباره تهدیدهای پکن در دریای چین جنوبی کاملا بی‌اساس است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۲۲

سفارت چین در آمریکا اعلام کرد که اظهارات مقام‌های کاخ سفید درباره تهدیدهای پکن در دریای چین جنوبی کاملا غیر‌قابل‌توجیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در آمریکا امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره تهدیدهای پکن در دریای چین جنوبی کاملا بی‌اساس است. 

سفارت چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا کشوری نیست که به طور مستقیم در اختلافات مشارکت داشته باشد و به رغم این موضوع به دخالت در این مسئله ادامه می‌دهد.» 

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۱۳ ژوئن گذشته بیانیه‌ای را صادر کرد که طی آن تلاش‌های چین و کشورهای آسیا برای برقراری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی را نادیده گرفته و حقایق موجود و قانون بین‌المللی از جمله توافق سازمان ملل درباره قانون دریاها را تحریف می‌کند، همچنین اوضاع را در منطقه بدتر کرده و به دنبال فتنه‌انگیزی بین چین و کشورهای دیگر است. این ادعاها هرگز صحت نداشته و چین به شدت با آن‌ها مخالف است.»

 سفارت چین در ادامه تاکید کرده است: «واشنگتن به بهانه حفظ ثبات، خودنمایی کرده و با تنش‌زایی به دبناال آشوب‌افکنی در منطقه است.» 

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا با تلاش غیر‌قانونی چین برای دست‌یابی به منابع دریای چین جنوبی برخورد خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز