خبرگزاری کار ایران

چین و ترکیه از محورهای اصلی نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۶۸۸

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه با محکومیت اقدام‌های ترکیه در لیبی و همچنین قانون امنیت ملی هنگ کنگ به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه با محکومیت اقدام‌های ترکیه در لیبی و همچنین قانون امنیت ملی هنگ کنگ به کار خود پایان داد. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اولین‌بار از بهار یکدیگر را حضوری ملاقات کردند و ترکیه بخش اعظم این نشست را به خود اختصاص داد. 

«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان پس از این نشست گفت که تمامی اعضا بر سر اقدام‌هایی که باید در مقالبه با ترکیه صورت بگیرد، توافق نظر دارند. 

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با حفاری‌های این کشور در آب‌های قبرس و همچنین حضور در لیبی مخالفت جدی دارند. ماس گفت: «با توجه به اهمیت استراتژیک ترکیه، نیاز به مذاکره حس می‌شود.» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه گفت هیچ کسی قبول نمی‌کند که لیبی به غنیمتی تبدیل شود که روسیه و ترکیه به تقسیم آن بپردازند.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا همچنین بر محدود کردن صادرات محصولاتی به چین که می‌تواند در سرکوب معترضان در هنگ کنگ پس از اعمال قانون اساسی این منطقه کمک کند، با یکدیگر توافق کردند. 

«جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: «پیام ما آشکار است. نخست به مردم هنگ کنگ می‌گوییم که اتحادیه اروپا از خودمختاری و آزادی‌های اساسی آنان حمایت می‌کند و همچنان در کنار آن‌ها می‌ایستیم.»

وی گفت: «پیام‌مان به چین نیز این است که باید در رویه خود تجدیدنظر کرده و این اقدام‌ها بر روابط ما با پکن تاثیر جدی می‌گذارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز