خبرگزاری کار ایران

دادگاه عالی آمریکا اجازه دسترسی به اسناد مالی ترامپ را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۰۰۴

قضات دادگاه عالی آمریکا رای داده‌اند که اسناد مالی رئیس‌جمهوری این کشور، می‌تواند در اختیار دادستانی شهر نیویورک قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، قضات دادگاه عالی آمریکا رای داده‌اند که اسناد مالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌تواند در اختیار دادستانی شهر نیویورک قرار گیرد.

دادگاه عالی در عین حال حکم کرده است که لزومی ندارد کنگره ایالات متحده نیز به محتوای این اسناد دسترسی داشته باشد.

ترامپ اولین رئیس جمهوری از زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» است که پس از انتخاب به ریاست‌جمهوری اسناد مالی خود را منتشر نکرد.

وکلای دونالد ترامپ استدلال کرده بودند که وی در مقام ریاست جمهوری از مصونیت قضایی برخوردار است و کنگره آمریکا، به عنوان یک نهاد سیاسی هم دلیل قانع کننده‌ای برای درخواست دسترسی به این اسناد ندارد.

کمیته‌های مجلس نمایندگان کنگره که دموکرات ها در آن اکثریت دارند و دادستان نیویورک - که او هم از حزب دموکرات است - خواستار دسترسی به مدارکی مالی رئیس جمهوری طی یک دوره چند ساله هستند تا اطمینان حاصل شود که وی از مقررات عدم تداخل منافع تخطی نکرده است.

ترامپ، که از حزب جمهوری‌خواه است، همواره هرگونه تخلفی را رد کرده و گفته است که تحقیقات در امور مالی او انگیزه سیاسی داشته است.

اگرچه حزب دموکرات امید دارد که رای کنونی که چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده به زیان ترامپ و به نفع رقیب دموکرات او تمام شود، اما به گفته کارشناسان، این امید ممکن است تحقق نیابد.

دادگاه عالی پرونده را همراه با توصیه‌هایی به دادگاه رسیدگی به پرونده بازگردانده تا بار دیگر آن را مورد بررسی قرار دهد. این روند ممکن است بسیار طولانی باشد و سرانجام هم مشخص نیست که دسترسی به اسناد تخلف خاصی را فاش کند.

دونالد ترامپ همچنین همواره کوشیده است خود را قربانی انتقادات و حملات سیاسی مخالفان و رسانه‌ها و این مخالفت‌ها را نشانه خشم منتفعین از ساختار سیاسی کنونی از تلاش او برای تحول این ساختار جلوه دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز