خبرگزاری کار ایران

استعفای وکیل ارشد تیم دفاعی نتانیاهو به دلایل مالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۷۵

یک وکیل برجسته تیم دفاعی نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته به دنبال مخالفت با درخواست وی برای تامین بودجه مالی تیم دفاعی در پرونده‌های فساد استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «میخا ویتمن»، وکیل برجسته تیم دفاعی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته -چهارشنبه- به دنبال مخالفت نتانیاهو با درخواست وی برای تامین بودجه مالی تیم دفاعی در پرونده‌های فساد استعفا داد.

نتانیاهو به دنبال دریافت ۱۰ میلیون شکل معادل ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از دوست میلیاردر آمریکایی¬‌اش «اسپنسر پارتریش» برای تامین هزینه‌های پرونده دفاعی خود بود.

اما کمیته‌ای در دفتر نظارت کابینه اسرائیل، پس از تاکید دادستان کل بر اینکه چنین مبلغی هدیه‌ای نامناسب برای نخست‌وزیر به شمار می‌رود، نتانیاهو را از این تلاش بازداشت.

این دفتر همچنین به نتانیاهو دستور داد که مقداری از اموال دریافتی از دوستش «ناثان میلیکوفسکی» برای تامین هزینه‌های تیم دفاعی را بازگرداند.

ویتمن پس از این مشکلات از تیم دفاعی نخست وزیر استعفا داد.

بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته گزارش دادند که این استعفا به دلایل مالی و احتمال عدم پرداخت هزینه‌های ویتمن مرتبط است.

یک منبع آگاه در این پرونده تاکید کرد که خروج ویتمن از این پرونده با تصمیم کمیته مبنی بر ممانعت از دریافت بودجه خصوصی توسط نتانیاهو مرتبط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز