خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری مکزیک به آمریکا رفت

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۲۱

برای کسی که با روابط آمریکا و مکزیک آشنا نباشد، تصور این‌که رؤسای جمهور این دو کشور روابط حسنه‌ای با یکدیگر نداشته باشند چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، برای کسی که با روابط آمریکا و مکزیک آشنا نباشد، تصور این‌که رؤسای جمهور این دو کشور روابط حسنه‌ای با یکدیگر نداشته باشند چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

تنش‌های مرزی و اظهارات مداوم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال مهاجران مکزیکی این تصور را ایجاد کرده «آندرس مانوئل اوبرادور»، رئیس‌جمهوری مکزیک روابط خوبی با همتایش در ایالات متحده نداشته باشد. 

با این حال، اوبرادور شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرد تا توافق جدید تجاری کشورش با ایالات متحده و کانادا را به امضا برساند. 

این نخستین سفر خارجی اوبرادور از زمان رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۸ است. ترامپ ماه گذشته میلادی اوبرادور را «مردی بسیار بزرگ» خواند. رئیس‌جمهوری مکزیک نیز اعلام کرد که در سفرش به آمریکا از ـترامپ به‌خاطر حمایت و همبستگی‌اش» با این کشور تشکر خواهد کرد.   

این دیدار با هدف به امضا رساندن توافق تجاری جدید میان کشورهای آمریکای شمالی و مرکزی انجام می‌شود، توافقی که پس از مذاکرت فشرده و طی چندین ماه حاصل شد. از سوی دیگر، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در گفت‌وگوها بر سر آغاز توافق تجاری جدید میان این کشور، مکزیک و آمریکا شرکت نخواهد کرد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز