خبرگزاری کار ایران

در اولین روز پس از پیروزی، آمریکا را به سازمان تجارت جهانی بازمی‌گردانم

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۲۱

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که در صورت پیروزی، این کشور را به سازمان تجارت جهانی بازمی‌گرداند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی پیامی توئیتری اعلام کرد که در نخستین روز پس از پیروزی، این کشور را به سازمان تجارت جهانی بازمی‌گرداند.

وی افزود که شهروندان آمریکایی‌ها هنگامی که ایالت متحده حامی تقویت سلامت جهانی است، ایمن‌تر هستند. 

موضع بایدن پس از آن اتخاذ می‌شود که دولت آمریکا با ارسال درخواست رسمی خود به سازمان ملل متحد اعلام کرده که از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود.

آمریکا بزرگ‌ترین حامی مالی این سازمان بود اما از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، بارها با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت، این نهاد را تحت استیلای چین خوانده بود.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه تایید کرده است که ایالات متحده کتبا به این نهاد اعلام کرده بنا دارد از سازمان جهانی بهداشت خارج شود.

ترامپ در ماه مه گذشته گفته بود که معتقد است سازمان جهانی بهداشت تحت سیطره چین است و در جریان شیوع ویروس جدید کرونا با حمایت از پکن موجب گمراهی آمریکا و جهان شده است.

رییس جمهور آمریکا پس از آن از تصمیم خود برای خارج کردن کشورش از سازمان جهانی بهداشت و صرف بودجه تخصیصی آن به نهادهای دیگر خبر داده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز