خبرگزاری کار ایران

پایگاه عربی ۲۱ بررسی کرد:

آینده تقاضا برای نفت چگونه خواهد بود؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۹۸۸

بخش جهانی نفت به رغم بهبود قیمت ماده خام آن در مقایسه با ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا با چالش‌های گسترده‌ای مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، بخش جهانی نفت به رغم بهبود قیمت آن در مقایسه با ابتدای بحران شیوع کرونا با چالش‌های گسترده‌ای مواجه است.

این در حالی است که پرسش‌ها درباره وضعیت تقاضا فراوان است.

قیمت نفت خام در نخستین موج تعطیلی‌ها ناشی از ویروس کرونا کاهش یافت و شاهد سقوط قیمت در قراردادهای آتی به زیر صفر در نتیجه کاهش جهانی تقاضا همزنان با توقف حرکت هواپیماها و حمل‌و‌نقل زمینی شد.

آژانس بین‌الملل انرژی پیش‌بینی کرد که میانگین روزانه تقاضا برای نفت حدود ۸۰ میلیون بشکه در روز معادل ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

این آژانس پیش‌بینی‌ می‌کند که سطح تقاضا در سال آینده پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بهبود یابد، اما همزمان نیز پیش‌بینی کرد که مجموع تقاضا در سال آینده کمتر از میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ با توجه به ادامه ابهام در بخش هواپیمایی باشد.

«برنارد لونی»، مدیر اجرایی شرکت «بریتیش پترولیوم» در ماه مه گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا وضعیت تقاضا به سطح سال ۲۰۱۹ خواهد رسید یا نه! قطعا نمی‌دانیم اوضاع چه خواهد شد».

اصل «اوج نفت» گمانه‌زنی‌های بسیاری را برانگیخت و همزمان با پیش‌بینی کارشناسان درباره بازگشت قیمت نفت به روال پیشین بیشتر روی اوج تمرکز کرد. 

این در حالی است که در ماه‌های اخیر اصل اوج تقاضا پس از شیوع ویروس جدید کرونا ضربه‌ای به تقاضای سوخت در بخش حمل‌و‌نقل وارد کرده است و به دنبال آن ضربه مهلکی دیگری بر اثر انتقال به منابع سوخت سازگار با محیط زیست به سطح تقاضا وارد شده است. 

«مایکل برادشو»، استاد دانشگاه وارویک گزارش داد که گروه‌های مدافع محیط‌زیست برای اینکه مانع قربانی شدن توافق پاریس بر اثر شیوع ویروس کرونا شوند، اعمال فشار کرد و بر نیاز به توافق جدید سازگار با محیط‌زیست تاکید کردند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز