خبرگزاری کار ایران

درخواست روسیه برای حل اختلافات درباره معاهده آسمان‌های باز

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۸۹

مسکو با تاکید بر لزوم گفت‌وگو در همه موضوعات بحث‌برانگیز، طرف‌های مرتبط را به حل اختلافات درباره معاهده آسمان‌های باز دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته -دوشنبه- به دنبال کنفرانس کشورهای عضو معاهده آسمان‌های باز گفت: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم که برای ایجاد راهکار در زمینه معاهده آسمان‌های باز مسئولیت‌پذیر باشند.» 

ریابکوف تاکید کرد که روسیه نمی‌تواند بر اساس منافع خود با طرف‌های دیگر به توافق دست یابد به ویژه این‌که اتهامات آمریکا علیه روسیه درباره معاهده هیچ اساسی ندارد. 

وی گفت: «اگر اراده سیاسی برای دست‌یابی به توافق وجود داشته باشد، این توافق حاصل خواهد شد.»

ریابکوف اظهار تردید کرد که هر توافق احتمالی باعث تجدید نظر واشنگتن در تصمیمش برای خروج از معاهده شود. 

وی در ادامه افزود: «هیچ اساسی برای اعتماد به اظهارات آمریکا درباره امکان بازگشت واشنگتن به معاهده با شروط معین وجود ندارد.»

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی در این کنفرانس نسبت به تصمیم آمریکا اظهار تاسف کرده‌اند اما در عین حال تلاش کردند که موضع  روسیه را عامل اتخاذ چنین موضعی برشمردند.

وی گفت: «ما با گفت‌و‌گو مخالف نیستیم، اما باید بر اساس احترام متقابل به دور از تحمیل دیدگاه‌ها بر طرف دیگر باشد.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز