خبرگزاری کار ایران

سکوت رسانه‌های کره شمالی در قبال سئول شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۰۵

یک پایگاه رسانه ای کره شمالی به کارگروه کره جنوبی-آمریکایی حمله کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پایگاه خبری «جمهوری دموکراتیک خلق کره» در مقاله ای با عنوان «کره جنوبی تا چه مدت افسار شرم و اطاعت به گردن دارد؟» نوشت: «صحنه سیاسی، مطبوعات و سازمان‌های مدنی در کره جنوبی همگی یک صدا  از کار گروه کره-آمریکا انتقاد می‌کنند.»

این وب‌سایت به نقل از وزرای سابق وحدت کره جنوبی نوشت که این کارگروه، اصلی‌ترین مانع در روابط بین دو کره است و دولت کره جنوبی نباید روابط دوجانبه بین سئول و پیونگ‌یانگ را به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا واگذار کند و باید خود روابط دو‌جانبه را هدایت کند. این سایت به گزارش‌های خبری از سوی رسانه‌های کره جنوبی اشاره می‌کند که براساس آن سئول در چارچوب کارگروه مششترک با واشنگتن وقت زیادی را برای اجرای توافق‌های بین دو کره تلف کرد و این امر منجر به وخامت صلح و ثبات در شبه جزیره کره و روابط بین دو کره می‌شود.

سایت‌های تبلیغاتی کره شمالی به دنبال تصمیم غافلگیرانه «کیم جونگ‌اون»، رهبر این کشور برای تعلیق برنامه‌های اقدام نظامی علیه سئول ، گزارش‌های خبری خود در انتقاد از  کره جنوبی را در ۲۴ ژوئن حذف کردند.

رسانه‌های کره شمالی مانند روزنامه رودونگ سینمون، رسانه وابسته به حزب کارگر نیز انتقاد از کره جنوبی را متوقف کرده‌اند.

سئول و واشنگتن در نوامبر سال ۲۰۱۸ کار گروهی را برای هماهنگی سیاست¬های خلع سلاح هسته¬ای کره شمالی، کمک های بشردوستانه¬، اجرای تحریم¬ها و روابط بین کره ایجاد کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز