خبرگزاری کار ایران

مقام دارویی آمریکا حاضر به تایید سخنان ترامپ درباره واکسن کرونا نشد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۱۷۷

رئیس سازمان غذا و دارو در آمریکا از تایید سخنان رئیس‌جمهوری این کشور درباره تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ در آینده نزدیک خودداری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «استیون هان» رئیس سازمان غذا و دارو در آمریکا از تایید سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور درباره تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ در آینده نزدیک خودداری کرده است.

هان که عضو کارگروه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در کاخ سفید است، یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی، با خودداری از تعیین تاریخ تولید واکسن کووید-۱۹، از سرعت گرفتن تحقیقات برای کشف و تولید واکسن ویروس کرونا خبر داد.

وی گفت: «نمی‌توانم درباره زمان تولید واکسن پیش‌بینی کنم».

دونالد ترامپ، شنبه گذشته در مراسم جشن سالگرد استقلال آمریکا، از تولید واکسن کووید-۱۹ تا زودتر از پایان سال خبر داده بود.

ترامپ در این‌باره گفته بود:‌ «می‌خواهم از دانشمندان و محققان در سراسر کشورمان و حتی در سراسر جهان که در خط مقدم تلاش تاریخی ما برای تولید و توزیع درمان های نجات دهنده و واکسن هستند، تشکر کنم».

ترامپ ادامه داد:‌ «ما نبوغ علمی کشورمان را به کار گرفته‌ایم و احتمالا دارو یا واکسن (ویروس کرونا) را تا خیلی زودتر از پایان سال خواهیم داشت».

پیش از این سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود که تولید واکسن کرونا ممکن است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ امکان‌پذیر نباشد.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ طرح تحقیقاتی برای تولید واکسن ویروس کرونا در جریان است و تعدادی از این طرح‌ها وارد مرحله آزمایش روی انسان شده‌اند.

مقام‌های بهداشتی در آمریکا به طور محتاطانه ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۰ یا نیمه سال ۲۰۲۱ تولید این واکسن آغاز شود.

هان همچنین از اظهار نظر درباره صحبت‌های ترامپ که گفته بود ۹۹ درصد از موارد شیوع ویروس کرونا، کاملا بی‌خطر هستند،‌ خودداری کرد.

وی گفت:‌ «نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که چه کسی درست می‌گوید یا چه کسی اشتباه می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز