خبرگزاری کار ایران

درخواست «مصطفی الکاظمی» برای توقف فوری حملات ترکیه به شمال عراق

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۷۶۱

نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای درباره حملات ترکیه به عراق خواستار توقف فوری این حملات شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق روز گذشته -شنبه- با صدور بیانیه‌­ای درباره حملات ترکیه به عراق خواستار توقف فوری این حملات شد.

«احمد ملا طلال»،  سخنگوی نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه نیروهای ترکیه مدت‌هاست که به صورت مکرر به اراضی عرق حمله می­‌کنند، تاکید کرد که بغداد چنین اعمالی را که به روابط مستحکم و طولانی مدت دو کشور آسیب می­زند، به شدت محکوم و رد می­‌کند.

ملا طلال خواسار توقف فوری چنین حملاتی شد که به صلح منطقه آسیب زده و تجاوز به حاکمیت عراق به شمار می­رود.

وی تاکید کرد که دولت عراق دو نامه اعتراض رسمی و شدید اللحن به سفیر ترکیه در کشور تحویل داده و تاکید می­‌کند که برای تثبیت حق عراق در مخالفت با این حملات به گزینه قانون و منشورهای بین‌المللی پناه خواهد برد.

ملا طلال ترکیه را مسئول قانونی و اخلاقی همه خسارت­های جانی و مادی موجود و نیز تجاوز به حاکمیت عراق و ثبات و وحدت اراضی و امنیت مردم آن دانست.

وی از جامعه بین‌الملل خواست که اقدامات لازم برای تقویت ثبات در منطقه و تثبیت حق حاکمیت عراق برای حفاظت از اراضی خود و حفظ امنیت مردم آن را بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز