خبرگزاری کار ایران

پاسخ بوررل به نامه ظریف: به حفظ برجام متعهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۱۳۲

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که مصمم است تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کند.

به گزارش ایلنا، «جوسب بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که مصمم است تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کند.

بوررل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز نامه‌ای از وزیر امور خارجه ایران در خصوص نگرانی‌های این کشور از اقدام فرانسه، آلمان و انگلستان در قالب برنامه جامع اقدام مشترک در کمیسیون مشترک برای حل و فصل (اختلافات) از طریق مکانیسم حل اختلاف بر اساس بند ۳۶ توافقنامه مذکور، دریافت کردم».

در ادامه آمده است: «همان‌طور که پیش از این هم گفته‌ام، ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های جدی و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه است. به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک از تمامی طرف‌ها برجام انتظار دارم با این روحیه به این روند نگاه کنند».

بوررل افزود: «کمیسیون مشترک که مسئول نظارت بر اجرای توافقات بر اساس مفاد برجام است، از سال ۲۰۱۶ میلادی برای بررسی اجرای برجام و رسیدگی به مسائل مربوطه توسط هریک از طرف‌های آن تشکیل جلسه داده است».

با نزدیک شدن به پنجمین سال دستیابی به توافق، باید از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافقنامه را یادآوری کنم. برجام دستاوردی تاریخی برای رژیم بین المللی منع تکثیر هسته‌ای بوده و به امنیت منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند. من همچنان مصمم هستم تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کنم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز