خبرگزاری کار ایران

طی نشست خبری مشترک مطرح شد؛

مولود چاووش‌اوغلو: فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند/ هایکو ماس: خواستار توقف ارسال سلاح به سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۲۵

وزرای خارجه آلمان و ترکیه نشست خبری مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، امروز -‌پنج‌شنبه- در نشستی خبری با «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه گفت که ممنوعیت‌های مسافرتی برای ترکیه در پی شیوع ویروس کرونا در زمینه سفرهای خانوادگی ملغی می‌شود. 

این در حالی است که پیشتر «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه از محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی اروپا در این زمینه انتقاد کرده بود. 

طی این نشست خبری ماس اظهار امیدواری کرد که در آینده محدودیت‌های بیشتری لغو شود. 

طی این نشست، ماس همچنین گفت که ارسال سلاح به سوریه باید متوقف شود. ماس گفت: «خواستار آن هستیم که گام‌هایی در زمینه ارسال سلاح به سوریه برداشته شود.»

چاووش‌اوغلو نیز اعلام کرد که تنها با راه‌حل سیاسی می‌توان بحران لیبی را حل کرد. وزیر خارجه ترکیه در ادامه با اشاره به تنش‌های اخیر با یونان گفت که آنکارا به دنبال رابطه سازنده و مسالمت‌آمیز با همه کشورهای جهان، از جمله یونان است. 

وی در ادامه با اشاره به تنش‌های اخیر با فرانسه در دریای مدیترانه گفت که پاریس باید در این زمینه از آنکارا عذرخواهی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز