خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان/ پیروزی رئیس‌جمهوری روسیه در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۶۵۵

دیدار نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان و پیروزی رئیس‌جمهوری روسیه در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، صدراعظم آلمان تاکید کرد که برلین پروژه نورد استریم-۲ را مسئله‌ای اقتصادی دانسته و این پروژه باید به پایان برسد.

- منابع دیپلماتیک از تصویب قطعنامه شورای امنیت در زمینه توقف درگیری‌ها از پی شیوع پاندمی کرونا خبر دادند.

- وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که رئیس‌جمهوری این کشور درباره دعوت از روسیه به نشست گروه هفت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

- سازمان بهداشت جهانی شامگاه چهارشنبه هشدار داد کشورهایی که نتوانند از تمامی مکانیسم‌های موجود برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده کنند، مبارزه‌ای طولانی را با آن پیش رو دارند. 

- رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که به اعتقاد وی دلیلی برای اجباری شدن استفاده از ماسک در این کشور وجود ندارد.

- بیش از ۳۵ هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا به کرونا مبتلا شدند.

- تعداد قربانیان کرونا در جهان از ۵۱۸ هزار نفر گذشت.

- نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با محوریت ایران دیدار کردند.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص لزوم تمدید تحریم‌های تسلحاتی ایران، گفت که روسیه و چین احتمالا این پیشنهاد را وتو خواهند کرد.

- معاون وزیر دفاع عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، خواستار حفظ تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور شد.

- گروهی از مقام‌های سابق ستاد انتخاباتی و کابینه چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه برای حمایت از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ تشکل تازه‌ای را تاسیس کرده‌اند.

- رئیس‌جمهوری روسیه در همه‌پرسی مربوط به تغییر قانون اساسی این کشور که زمینه را برای باقی ماندن وی در قدرت تا سال ۲۰۳۶ فراهم می‌آورد، پیروز شد.

- سه نفر دیگر در چین به کرونا مبتلا شدند.

- سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران به ملاقات رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی با برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز