خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه غیرقانونی است/ باید همکاری‌ها برای بازسازی را افزایش دهیم/ با مهیا شدن شرایط به تهران می‌آیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۷۷

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست سه‌جانبه آستانه سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه امروز -‌چهارشنبه- در نشست سه‌جانبه آستانه سخنرانی کرد.

پوتین در این نشست مجازی گفت: «همکاران محترم، رؤسای محترم جمهور. از این‌که این امکان به وجود آمده که با شما گفت‌وگو داشته باشم، خوشحالم.»

پوتین گفت: «حادثه روی داده در یکی از مراکز جراحی تهران را تسلیت می‌گویم. دفعه قبل، ما به‌عنوان کشورهای ضامن پروسه آستانه دور یکدیگر جمع شدیم. ابتکار برگزاری این اجلاس را طرف ایرانی داشت. کارهای بسیاری انجام شد و توانستیم میزان خشونت‌ها را کاهش دهیم و زمینه لازم را برای حل‌وفصل دیپلماتیک بحران سوریه فراهم کنیم، آن هم با کمک سازمان ملل متحد.»

پوتین در ادامه گفت: «استقلال و حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست که باید آن را دنبال کرد. چنانچه بخواهیم شرایط را تحلیل کنیم، می‌توان کارهای تکمیلی را انجام داد تا عادی‌سازی، پیشبرد بیشتری در این کشور داشته باشد. برای خنثی کردن اقدام‌های تروریست‌ها باید قدم‌های تکمیلی برداشت و باید به حاکمیت دولت بر کل کشور کمک کرد. در شرق رود فرات همچنان مشکلاتی وجود دارد و همکاران‌مان در ترکیه در این زمینه با ما مشغول به کار هستند.»

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: «پیگیری سازوکار آتش‌بس در مناطق کاهش تنش‌ از جمله اقدام‌هایی است که در حال انجام آن هستیم. باید کمیته قانون اساسی در ژنو را پی بگیریم و به اعضای این کمیته برای رسیدن به اهداف مطلوب کمک کنیم. این مسئله‌ای است که ما در چارچوب گفت‌وگوی ملی در سال‌های پیش به آن پرداختیم و کشورهای ضامن فرآیند آستانه نیز آن را مورد تایید قرار دادند. بحث بازگشت آوارگان و بازسازی زیر‌ساخت‌ها می‌طلبد که با یکدیگر هماهنگ شده و فعال‌تر با یکدیگر همکاری داشته باشیم.»

وی افزود: «تحریم‌هایی که با دور زدن قوانین سازمان ملل علیه سوریه اعمال می‌شود، مشکلات را بیشتر می‌کند. تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی هستند. با توجه به تمامی این مسائل و فشارهایی که این تحریم‌ها وارد می‌کنند، باید کمک‌های خود را بالا ببریم ،خاصه آن‌که بناست تحریم‌های جدیدی اعمال شود. این تحریم‌ها هدفی جز وخیم‌تر کردن اوضاع اقتصادی در سوریه ندارند. باید کمک‌های انسان‌دوستانه را به سوریه اختصاص دهیم.»

پوتین گفت: «در بیانیه پایانی به مسئله مناطق کاهش تنش و لزوم خنثی‌سازی تمامی اقدام‌های تروریستی تاکید می‌کنیم. روسیه از این اعلامیه مشترک حمایت می‌کند. آماده‌ام که با مهیا شدن شرایط به تهران بیایم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز