خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

گزارش‌‌ها درباره اقدامات چین علیه مسلمانان ایغور تکان‌دهنده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۶۶

وزیر خارجه امریکا گزارش‌ها درباره اقدام حزب کمونیست چین به عقیم‌سازی، سقط اجباری و کنترل اجباری جمعیت علیه اقلیت مسلمان اویغور را شوک‌آور و ناراحت‌کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های موجود درباره اقدام حزب کمونیست چین به عقیم‌سازی، سقط اجباری و کنترل اجباری جمعیت علیه اقلیت مسلمان اویغور را  شوک‌آور و ناراحت‌کننده توصیف کرد.

پمپئو بر گزارش «ادریان تسنتس» در موسسه تحقیقاتی «جیمز تاون» درباره وضعیت منطقه «شین جیانگ» چین تمرکز کرد. 

پمپئو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یافته‌های این گزارش مطابق با اقدامات حزب کمونیست چین طی ده‌ها سال است که نشان از بی‌توجهی به حرمت روح انسان و کرامت اصلی انسان دارد.

وزیر خارجه آمریکا از حزب کمونیست چین خواست که این اقدامات وحشتناک را فورا متوقف کند. 

وی گفت که از همه کشورها می‌خواهیم در این دعوت به آمریکا بپیوندند.

تسنتس در گزارش خود با بیان اینکه تجزیه و تحلیل اسناد دولت چین نشان می‌دهد که رشد جمعیت طبیعی در شین جیانگ به شدت کاهش یافته افزود: «نرخ رشد در دو استان بزرگ مسلمان اویغورها بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به میزان ۸۴ درصد کاهش و در سال ۲۰۱۹ نیز بیش از این رقم کاهش داشته است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز