خبرگزاری کار ایران

ناکامی حزب ماکرون و پیشتازی حزب سبزها در انتخابات محلی فرانسه

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۰۷

حزب «جمهوری رو به جلو» به رهبری رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته -یکشنبه- در انتخابات محلی ناکام ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، حزب «جمهوری رو به جلو»، به رهبری «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته -یکشنبه- در انتخابات محلی این کشور شکست خورد و حزب «سبزها» در بسیاری از شهرهای این کشور به پیروزی رسید.

«ادوارد فیلیپ»، نخست‌وزیر فرانسه در نقطه مقابل ماکرون پیروزی چشمگیری به دست آورد و به عنوان شهردار شهر ساحلی «لوآور» در شمال فرانسه انتخاب شد.

این رویداد ممکن است باعث اصلاح در کابینه دولت شود. این در حالی است که قانون اساسی فرانسه به فیلیپ اجازه می‌دهد که در صورت ابقا در سمت نخست‌وزیری شخص دیگری را به عنوان شهردار انتخاب کند.

انتخابات محلی فرانسه که چند ماهی به دلیل شیوع اپیدمی کرونا به تعویق افتاد، شکست سنگینی به ماکرون وارد کرد و احتمال خروج وی بدون پیروزی حتی در یک شهر بزرگ آن هم دو سال پیش از ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را رقم می‌زند.

نتایج انتخابات حاکی از پیروزی حزب سبزها و متحدان آنها در دو شهر لیون و مرسیلیا و پیشتازی آنها در شورای شهر بوردو است. 

در شهر پاریس که بزرگترین هدف برای نامزدها به شمار می‌رود، آرای شرکت‌کنندگان از ابقای «آنه هیداگلو» شهردار سوسیالیست در سمت خود و پیروزی بر جبهه ماکرون خبر می‌دهد. 

«مارین لوپن»، رهبر حزب راست افراطی اتحاد ملی توانست در شهر پرپینیان به پیروزی دست یابد که این نخستین پیروزی حزبش در شهری با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. 

مشارکت رای‌دهندگان در دور دوم انتخابات محلی فرانسه ضعیف بوده است. دور نخست چند روز پیش از اعلام قرنطینه سراسری از سوی ماکرون در ماه مارس برگزار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز